Searching...
środa, 9 listopada 2011

Po stereotypach ich poznacie

Natrafiłam wczoraj na taki quiz:


W ciągu 4 minut trzeba wpisać nazwy krajów, które przychodzą ci na myśl po przeczytaniu pewnego zestawu cech/ przedmiotów/zachowań
Quiz jest bardzo łatwy (niestety po angielsku), co tylko potwierdza, jak wiele utartych opinii na temat każdego narodu funkcjonuje w zbiorowej świadomości.




Na pewno stereotypy nie powstają przez przypadek - jak to się mówi - coś jest na rzeczy.
Kwestią jest, czy damy się im zdominować i pozwolimy, by każdego nowo napotkanego człowieka z góry oceniać przez pryzmat jego narodowości (czy innych cech, ale nie o tym tu mowa).

Ja w cztery minuty rozpoznałam 20/24, a właściwie 21/24 tylko wpisywałam English, a powinno być United Kingdom (tzn. nie powinno tak być - potwierdzi to każdy Szkot i Walijczyk, ale taka odpowiedź była wgrana i komputer nie akceptował mojego 'English').
Dwóch nie zdążyłam wpisać, bo 4 minuty minęły zbyt szybko :)

A wy jak mocno tkwicie w stereotypach na temat pewnych nacji? Kto pobije mój rekord?



                                                                      środa, 9 listopada 2011

0 comments:

Prześlij komentarz

Niepisanym prawem tego bloga jest lista komentarzy dłuższa od samego wpisu - uprasza się o podtrzymywanie tradycji:)

 
Back to top!